Acerta maakt je start makkelijk

Je start je eigen zaak. Je staat in de startblokken, je hebt er zin in. Maar je mag het jezelf ook makkelijk maken als dat kan. Je hoeft het warm water niet opnieuw uit te vinden; Acerta weet wat starten is.


Een heldere start

Je start als zelfstandige. Dat doe je niet alleen: Acerta loodst je erdoor. Je inschrijving in het ondernemingsloket, je aansluiting bij Acerta sociaal verzekeringsfonds, zelfs je vergunningen en formaliteiten brengen wij voor jou in orde. 

Acerta staat voor helderheid. Je krijgt een klare kijk op je administratie, je wettelijke verplichtingen en je sociale zekerheidsbijdragen. Zo kan je focussen op het allerbelangrijkste: je zaak.


"Acerta doet waar het goed in is: klanten met een gerust hart laten starten."


Formaliteiten in orde & advies op maat

Acerta zet je op het juiste spoor:

  • We regelen je verplichte inschrijving bij de Kruispuntbank van Ondernemingen.

  • We bezorgen jou je ondernemingsnummer.

  • We leggen al je contacten met de overheid (o.a. aanvraag van een btw-nummer).

  • We gidsen je door het doolhof van documenten, vergunningen, registraties, ...

  • We regelen je verplichte aansluiting bij het sociaal verzekeringsfonds.

  • We brengen je op de hoogte van alle wetswijzigingen en belangrijke info.

  • We begeleiden je als je personeel aanneemt.

Acerta kijkt vooruit, tot en met je pensioen

Je basispensioen als zelfstandige is wat het is: een basis. Jij verdient meer! Daarom raden we je een Vrij Aanvullend Pensioen voor Zelfstandigen (VAPZ) aan. Dé mooiste spaarformule voor zelfstandigen.

Waarom voor een aanvullend pensioen kiezen?

  • Het levert je een mooie spaarpot op.

  • Je doet er een stevig belastingvoordeel mee.

Zorgeloos je eigen zaak starten? Dat doe je met Acerta.

Filip H.

gaat aan de slag als advocaat, en begint alvast zijn tong te scherpen aan de Balie van Antwerpen